Kuidas töötab hüpnoos? 10 fakti hüpnoosi kohta, mida Sa ei pruugi teada.

  1. Hüpnoos on seisund, mis võimaldab ligipääsu alateadlikule meelele.
  2. Hüpnoosi kasutatakse laialdaselt stressi, ärevuse, uneprobleemide ja paljude teiste seisundite raviks.
  3. Hüpnoos on kasutatud ka valu ja isegi sünnituse leevendamiseks.
  4. Hüpnoos võib aidata inimestel saavutada oma eesmärke, suurendada enesekindlust ja eneseteadlikkust.
  5. Hüpnoosi ajal muutub ajutegevus, eriti paremas ajupooles.
  6. Hüpnoos võib olla erineva sügavusega – mõnel inimesel on kergem hüpnoosseisundisse langeda kui teistel.
  7. Hüpnoos ei ole kontrollivahend, inimene on alati täielikult teadlik ja kontrollib protsessi.
  8. Hüpnoosi ei saa kasutada kellegi vastu nende tahtmist, see on alati vabatahtlik.
  9. Hüpnoos võib olla tõhus täiendav raviviis, kuid seda ei tohiks kasutada ainsa ravivõimalusena tõsiste meditsiiniliste probleemide korral.
  10. Hüpnoosi saab kasutada ka isiklikuks arenguks, juhtimisoskuste parandamiseks ja paljude teiste eesmärkide saavutamiseks.

Hüpnoos tähendab ligipääsu saamist alateadvusele. Sinu meel on hüpnoosi ajal vastuvõtlikum ja avatum muutustele, mis tähendab, et tulemused on paremad ja muutused märgatavamad. Hüpnoos on täiesti loomulik seisund. Kui oled kunagi kogenud, et sõidad töölt koju autopiloodil või oled transiseisundis, kui vaatad televiisorit, siis oled olnud hüpnoosiseisundis.

Hüpnoos töötab sel viisil, et indutseerib sügava lõdvestuse ja fookustatud tähelepanu seisundi, võimaldades juurdepääsu alateadlikule mõistusele. Selles seisundis möödub kriitiline faktor, mis on meele osa, mis filtreerib ja analüüsib infot, mistõttu suureneb soovitavus. Hüpnotisöör või hüpnoterapeut võib siis kasutada soovitusi ja visualiseerimistehnikaid, et aidata inimesel teha positiivseid muutusi oma mõtetes, tunnetes ja käitumises.

Hüpnoosi ajal muutub ajulaine aktiivsus ja parempoolse ajupoolkeraga seotud loovuse, intuitsiooni ja emotsioonidega seotud tegevus suureneb. Seetõttu võib hüpnoos olla tõhus vahend emotsionaalsete probleemide, nagu ärevus, foobiad ja trauma, käsitlemisel.

Hüpnoosi ei soovitata inimestele, kellel on tõsised vaimuhaigused, epilepsia või kes kannatavad psühhooside all. Kui oled mures, kas hüpnoos on sinu jaoks sobiv, peaksid enne hüpnoteraapia seanssi konsulteerima oma perearstiga.

Oluline on märkida, et hüpnoos ei ole meeles kontrollimine ja hüpnotiseeritav on alati kontrolli all ning võib tagasi lükata kõik soovitused, millega ta end mugavalt ei tunne. Lisaks ei ole kõik inimesed ühtemoodi vastuvõtlikud hüpnoosile ja see ei pruugi kõigile olla tõhus.

Milline on hüpnoosi kogemus?

Hüpnoos ei tähenda magamist, see on närvisüsteemi une seisund. See on väga lõõgastav seisund. Närvisüsteem ja kriitiline osa ajus on välja lülitatud, mis võimaldab sul vastu võtta uusi ettepanekuid.

Kas hüpnoos tähendab seda, et ma teen kõike, mida sa minult palud?

Ei! Sa oled täiesti teadlik ja täiesti kontrolli all. Hüpnoosiga jõuame sinu alateadvuseni, mis on info ja vastuste allikas. Täielikult on sinu enda otsustada, millist informatsiooni soovid minuga jagada ja millist mitte.

Kas ma tunnen minevikust valusaid emotsioone regressiooni käigus? Kas ma lähen tagasi valusatesse kohtadesse ja pean nutma?

Ei! Sa ei saa oma kogemust uuesti läbi elada, sa saad seda vaid meenutada. Kuna sinu närvisüsteem on alla surutud, siis tunned sa vaid seda, millised emotsioonid sul minevikus olid. Sa ei tunne uuesti valu.

Kas online-seanss on sama efektiivne kui kohapealne seanss?

Jah! Online-seansi eelis on see, et sul ei ole vaja sõita või koju tagasi sõita. Sa saad jätkata lõõgastumist mugavalt oma kodus.

Mis juhtub, kui internetiühendus katkeb online-seansi ajal? Kas ma võin jääda “kinni” hüpnoosi seisundisse?

Ei! Sa ei saa jääda “kinni” hüpnoosi seisundisse. Sa oled täiesti kontrolli all ja teadlik. Katkestuse korral saad lihtsalt avada oma silmad ja ühendada uuesti.

Mis juhtub hüpnoosi ajal sinu meelega?

Hüpnoosiseisund ei jäta sind kontrolli alt välja ega saada sind magama, vaid hoopis avab sinu meeles erakordseid võimalusi ja tulemusi.

Mis teeb hüpnoosist efektiivse tööriista?

Hüpnoosi efektiivseks kasutamiseks pead sa tahtma muutust ja olema muutusteks avatud. Hüpnoosi ajal muutub meel muutuste suhtes erutatuks ja vastuvõtlikuks. Hüpnoosi ajal saad sa oma meelt ümber programmeerida ja muutusi lihtsamini vastu võtta. Hüpnoos võib olla võimas vahend, kui soovid avada endas uusi võimalusi, ületada takistusi või lahendada probleeme juurpõhjusel.

Kas on teaduslikke uuringuid hüpnoosi kohta? 

Jah, on tehtud tuhandeid teaduslikke uuringuid hüpnoosi kohta, mis näitavad selle kasulikkust erinevates valdkondades, sealhulgas meditsiinis, psühholoogias ja spordipsühholoogias. Mõned uuringute tulemused näitavad, et hüpnoos võib aidata leevendada valu, ärevust, depressiooni, PTSD-d, suitsetamist ja muid probleeme.

Hüpnoosi uurimiseks kasutatakse erinevaid meetodeid, sealhulgas funktsionaalset magnetresonantstomograafiat (fMRI) ja elektroentsefalograafiat (EEG). Need meetodid võimaldavad teadlastel uurida, kuidas hüpnoos mõjutab aju aktiivsust ja millised ajupiirkonnad on sellega seotud.

Üks tuntud hüpnoosi uurija on Stanfordi ülikooli professor William James, kes kirjutas 19. sajandil hüpnoosi kohta mitmeid teaduslikke artikleid. Tänapäeval jätkavad teadlased üle maailma hüpnoosi uurimist ning püüavad leida uusi viise selle kasutamiseks erinevate probleemide lahendamiseks.

Kuidas saan oma hüpnoosist Heidiga maksimumi?

Laadi hüpnoosi helifail alla oma telefonisse voi kuula otse online keskkonnas.

Vajalik on seade, mida saab kaasas kanda ja mida saab kasutada magamistoas. Sa võid eelistada oma telefoni oma sülearvuti asemel.

Seadista telefonile meeldetuletus, et mängida helifaili igapäevaselt järgmise 21 päeva jooksul.

Helifaili kuulamine:

Soovitatav on kuulata öösel.

Kui sa ei saa öösel kuulata, proovi hommikul vara.

Kui ka see ei sobi sulle, võid kuulata helifaili endale sobival ajal. Siiski ÄRA KUULA HÜPNOOSI HELIFAILE AUTOT JUHTIDES.

Hoia oma jalad ja käed sirgelt, sest see näitab avatud kehakeelt. Käte ja jalgade risti hoidmine on tavaliselt vähem vastuvõtlik poos.

Istumine või selili lamamine on soovitatav. Külili kuulamine on okei, kuid võib olla ebamugav. Kui sa lased end lõdvestunud hüpnoosiseisundisse, laseb keha tavaliselt lahti.

Proovi vältida katkestusi, et saaksid oma sessioonist maksimaalselt kasu.

Teen seansse personaalselt nii onlines kui Tartus kohapeal ning samaväärselt tohusad on grupiseansid, mis on saadavad Kiirelt Elu Muutjad Membershipi liikmetele.

Soovid rohkem infot? Loe membershipi kohta siin: Heidi Plumbergi “Kiirelt Elu Muutjad”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *