Kaheksa põhjust, miks kehakaal ei lange (ja kuidas olukorda parandada)

Kaheksa põhjust, miks kehakaal ei lange (ja kuidas olukorda parandada)

„Kaalu langetamine ei alga mitte jõusaalis kangi tõstmisega, vaid saab alguse otsusest Sinu enda peas.“ – Toni Sorenson

Kehakaalu langetamise protsess võib olla keeruline, eriti siis, kui oled vanemas eas või olnud juba mõnda aega ülekaaluline. Toitumisharjumuste tervislikumaks muutmine ja regulaarne treening ei pruugi sugugi alati anda soovitud tulemusi.

Selle taga võib peituda miljon asjaolu, miks Sa ei suuda oma kehakaalu langetada, olenemata söömisharjumuste muutmisest ja jõusaali külastamisest. Sageli peituvad kaalulanguse peatumise juurpõhjused hoopis muudes Sinu eluviisi osaks saanud harjumustes, mis teevad kaalu lisandumise väga lihtsaks, ent raskendavad juurdetulnud kaalust vabanemist.

Alljärgnevalt käsitleme kaheksat põhjust, miks inimestel on sageli raske kehakaalu langetada, ning võimalusi olukorra parandamiseks.

  1. Liiga lühike uneaeg

Kui Sa ei saa piisavalt palju und, siis ka Sinu keha ei tööta nii, nagu ta peaks seda tegema. Rääkimata sellest, et kui kannatad uneskõndimise all ning suundud keset ööd külmkapi juurde toitu näksima, nullid niimoodi kõik püüdlused, millega oled päevasel ajal üritanud oma kehakaalu vähendada.

Unepuudus võib viia ka motivatsiooni langemiseni, mis muudab jõusaali mineku raskemaks. Oma unegraafiku parandamine teeb imet nii Sinu keha kui ka meelega.

  1. Ülevalgustatus öisel ajal

Uuringute kohaselt võtavad loomad, kes on öisel ajal sunnitud olema valguse käes, mõnevõrra kaalus juurde hoolimata sellest, et nende toitumisrežiim ja füüsilise aktiivsuse tase on jäänud samaks. Sama olukord on ka inimestega. Me elame maailmas, mis on pidevalt ülevalgustatud – oma panuse annavad sellesse nii linnatuled, teleriekraanid kui ka nutitelefonid. Arvukad valgustatud elektroonikaseadmed häirivad meie loomulikku unetsüklit niigi ja neist kiirguv sinine valgus muudab uinumise veelgi raskemaks. Mõistagi ei pruugi liigne valgus otsese kaalutõusu põhjuseks olla, ent kui me end öösel hästi välja ei maga, võib see pärssida meie suutlikkust kaalus mitte juurde võtta või seda langetada. Elektrooniliste seadmete väljalülitamine enne magamajäämist võib aidata unemustritel loomulikul moel tasakaalustuda.

  1. Krooniline stress

Üks teada-tuntud kaalutõusu põhjustajaid on stress. See ei tekita üksnes tasakaalutusi meie hormonaalsüsteemis, vaid muudab meid ka emotsionaalseteks sööjateks. Stress viib ülesöömiseni, mis nullib senised dieedi ja trenni abil saavutatud edusammud. Kui stressitase  on tõusnud ülemäära kõrgele, siis püüa keskenduda trennile ja lisa oma päevakavasse näiteks jooga, mis aitab lõõgastuda ja rahuneda. Või, kui söömine on tõesti Sinu jaoks parim moodus stressi leevendamiseks, siis hoia oma kodus käepärast tervislikke vahepalasid, mis aitavad Sul kehakaalu languse kursil püsida. 

  1. Ravimid

Leidub palju niisugusi ravimeid, mis aeglustavad Sinu ainevahetust olulisel määral, võivad äratada iha erinevate toitude järele või isu hoopis tõsta. Kaalutõus on arvukate medikamentide kõrvaltoimeks, ent seda on võimalik ka vältida. Küsi oma arstilt teavet alternatiivsete ravimite kohta, mis ei põhjusta kõrvalmõjuna kaalutõusu, ent on sama hea ravitoimega. Sel moel aitad kaasa oma tervenemisele ning väldid kehakaalu suurenemist.

  1. Negatiivne sisekõne

Mitte miski ei mõjuta Sinu motiveeritust õigesti toituda ja trenni teha rohkem, kui seda suudab teha uskumine endasse. Kui libastud ning jätad kasvõi ühe päeva jõusaalis vahele, võib see viia olukorrani, et hakkad endaga tõrelema ja oma peas endast negatiivselt mõtlema. Niisugune sisekõne võtab Sinult ära motivatsiooni kaalu langetamisega jätkata. Sinu jaoks on kõige toetavam, kui muudad viisi, kuidas Sa endaga oma sisemuses kõneled. Ole enda vastu lahke ja kasuta lauseid, nagu räägiksid teise inimesega: „Sa saad sellega hakkama“ või „On okei, et jätsid täna vahele, proovid homme uuesti. Selliste lausete psühholoogiline mõju Sinu motivatsioonile on imetlusväärne.

  1. Kemikaalid ja saasteained

Me oleme igapäevaselt ümbritsetud erinevate kemikaalidega. Mõned neist ainetest on sellised, mille olemasolule me isegi ei mõtle — neid leidub õhus, meie aedades ja kodudes. Need kemikaalid avaldavad tihtipeale mõju kaalutõusule, eriti juhul, kui kokkupuude nendega on olnud pikaajaline, väldates mõnikord aastaid.

Kõige parem moodus vähendada kokkupuudet kemikaalidega oma elus on see, kui ostad värsket toitu ja vähendad plastikust esemete kasutamist oma kodus. Joogivee puhastamine süsinikfiltriga aitab samuti vähendada kahjulike kemikaalide hulka.

  1. Tervislik seisund

On olemas mitmesuguseid tervisehäireid, mis põhjustavad kõrvalmõjuna kaalutõusu. Näiteks probleemid kilpnäärmega võivad tuua endaga kaasa kehakaalu suurenemise, ilma et tekiks kaebusi muude sümptomite kohta. Kui leiad end olevat olukorras, mil kaal tõuseb olenemata sellest, mida Sa selle takistamiseks ette võtad, siis võta ühendust oma arstiga ja lase end kontrollida, et välistada kõik tervisehäired, mis võivad kõrvalmõjuna tuua endaga kaasa kehakaalu tõusu.

Kui Sa tead, millises seisundis Sinu tervis on, siis on Sul lihtsam ka kaalutõusu ära hoida, püsida terve ja aktiivsena.

  1. Depressioon

Võib juhtuda, et inimene, kellel on depressioon, ise seda ei teagi, sest ta on harjunud elama elu, kus raskustunne ja masendunud meeleolu on sagedased külalised. Toetatuna emotsionaalsest madalseisust põhjustavad depressiooni korral kaalutõusu selles seisundis tavapärane vähene aktiivsus ja ülemäärane söõmine. Räägi oma enesetundest arstile, kindlasti on tal võimalik aidata Sul depressiooniga toime tulla, et saaksid enda kätte tagasi kontrolli oma elu ja keha üle. Vabakssaamine raskustundest, mida depressioon põhjustab, muudab trenni tegemise ja dieedipidamise palju lihtsamaks.

Mõningad lihtsad muudatused harjumustes ja elustiilis viivad kaalu langetamise taas soovitud rajale tagasi. Isegi kui teed seoses treeningute ja toitumisega kõike õigesti, siis võib Sinu elus peituda veel mõni võtmetegur, mis ei luba kaalunumbril allapoole liikuda. Kõige olulisem on mitte alla anda ning teada, et vigade tegemine on okei. Kui oled selgitanud välja harjumused, mis Sinu puhul kehakaalu mõjutavad, oled lausa hämmingus, kui lihtne on trenniga sammu pidada, süüa õigeid asju ning jälgida oma kehakaalu langemas.

Thinkthin.ee grupiprogrammiga saad liituda siin: https://heidiplumberg.leadpages.co/thinkthin-ee-grupi-programm/

Kui soovid saada minult edaspidi ka uudiseid ja pakkumisi, siis võid liituda uudiskirjaga siin: https://heidiplumberg.lpages.co/liitu-uudislistiga/

Üürike lohutus külmkapist

Üürike lohutus külmkapist

Söömishäirete alase teavitustööga tegeleva heategevusorganisatsiooni BEAT algatusel Inglismaa elanike seas läbi viidud uuringu andmetel leiab tervelt 95% inimestest, et dieedid ei anna soovitud tulemusi. 85% uuringus osalenutest ei suuda langetada kaalu, alistudes kontrollimatutele söömishoogudele seetõttu, et neil on toiduga emotsionaalne side. 85% inimestest söövad ülemääraselt palju enese lohutamiseks, tulemata toime oma negatiivse kehapildiga.

Niinimetatud “emotsionaalsed sööjad” kasutavad toitu rahunemiseks ja lõõgastumiseks, samuti siis, kui tunnevad end vihase, üksildase või õnnetuna, sest söömine lülitab negatiivsed emotsioonid ajutiselt välja.

Peamised emotsionaalsed seisundid, mis panevad söömisest lohutust otsima, on viha, solvumine, üksindus, reetmine, frustratsioon, armukadedus, süütunne, vaenulikkus, häbi, abitus, jõuetus, stress ja väsimus. Neile lisandub veel hulgaliselt muid sügavale peidetud salakavalaid tundemustreid, mille seos kontrollimatu söömisega polegi alati ilmne. Ehkki söömine võimaldab häirivast seisundist hetkeks välja astuda, ei tervenda see negatiivseid emotsioone, vaid hoopis süvendab neid.

BEAT-i korraldatud emotsionaalse söömise uuring näitas, et kolmandik naistest näksib salaja, kogedes hiljem häbi, süüd ja lootusetust oma söömiskäitumist teadlikult juhtima hakata. Kõik need negatiivsed tunded loovad lakkamatu nõiaringi, mis hoiab ülesöömise mustreid alal isegi siis, kui Sul on õnnestunud oma söömisharjumusi juba mõnda aega tugeva tahtejõu abil kontrollida.

Sinu söömiskäitumist täiskasvanueas ei mõjuta üksnes toit ja selle kogus, mida Sa lapsena sõid, vaid ka Sinu vanemate suhtumine toidusse. Söömishäiretega tegelevad terapeudid puutuvad oma klientidega töötades sageli kokku uskumustega “Ma ei saa süüa seda, mida teised söövad“ ja “Ma ei saa head toitu või maiustusi, mida ma soovin”. Need uskumused võivad olla juba väga varajases lapsepõlves sügavale Sinu alateadvusesse juurdunud, kui said harva maiustusi, Sind karistati kommide äravõtmisega või oled pärit vaesest perekonnast, kellel polnud võimalik endale alati soovikohast toitu lubada. See tähendab, et kui Sul ei võimaldatud süüa seda, mida tahtsid, ning Sul polnud oma toiduvaliku üle sõnaõigust, tekkis Sul mõistagi terav isu söögi järele, mida nägid teiste laste lõunakarpides ja mida pakuti nende sünnipäevadel või muul ajal neil külas käies.

Aastaid hiljem on Sul muidugi vaba juurdepääs kõigele, mida iganes süüa ihkad, kuid Sa usud endiselt, et ei saa endale midagi maitsvat lubada, tuues seekord põhjuseks vajaduse oma kehakaalu ohjes hoida. Tegelikult aga räägivad Sinus ikka veel needsamad vanad, lapsepõlvest kaasa saadud uskumused: “See pole mulle lubatud”, “Ma ei saa süüa seda, mida teised” ja “Teised võivad seda süüa, kuid mina mitte”. Isegi siis, kui veenad end läbi mõistlike argumentide loobuma toitudest, mis pole Sulle võib-olla just kõige tervislikumad, tunned end oma sisemuses väikese lapsena, kes tahaks nii väga maiustada millegi heaga. Nüüd, täiskasvanuna, tahad kõiki neid häid asju veelgi enam ning mida rohkem ennast piirad, seda võimetum oled erinevatele taltsutamatutele isudele vastu seisma. Oled sattunud nõiaringi, mis saboteerib Sinu parimaid kavatsusi dieeti pidades kaalus alla võtta.

Miks dieedid, salenemispreparaadid ja maovähendusoperatsioonid enamasti ei toimi?

Dieedid seavad meie loomulikele toidueelistustele ja söömisharjumustele liialt piiravaid tingimusi, mis muudavad toitumiskavast kinnipidamise raskeks. Teades, et 95% dieeti pidanud inimestest koguvad kaotatud kaalu tagasi umbes aastaga, millele tihtipeale tulevad juurde veel mõned lisakilod, võime teha paikapidava järelduse, et dieedid ei toimi. Pikim aeg, mil me suudame rangelt piiritletud salenemisprogrammist kinni pidada, on ainult kuus nädalat, paljud inimesed saavad dieediga edukalt hakkama vaid paar päeva.

Sarnaselt dieedile ei lahenda ka trennis käimine, erinevad kõhnumispreparaadid ja maovähendusoperatsioon probleeme, mis on seotud kontrollimatute isude ja ülesöömisega. Neil probleemidel on alati emotsionaalne põhjus – kõige sagedamini vajadus leida lohutust, kui ollakse stressis, õnnetu, solvunud või tüdinud.

Enam kui 70% ülesöömise all kannatavatest inimestest on emotsionaalsed ja sõltuvuslikud sööjad. Ülejäänud 20% söövad üle harjumuslikult ja enesele teadvustamatult ning üksnes 10% satub ohjeldamatutesse söömishoogudesse vihast ajendatuna. Selleks, et oma kehakaalu edukalt alandada, on Sul vaja teada, millist tüüpi sööja Sa oled, hakates lahendama probleeme, millega ei suuda toime tulla ükski dieet, saledustablett ega maoklamber.

Mis on viga kiirtoidul, töödeldud toiduainetel ja maiustustel?

Krõpsud, kommid ja šokolaad, koogid, küpsised ning muud pagaritooted EI OLE toit. Seda pole ka margariin jt rafineeritud toiduained, valmisroad ja kiirtoit. Need kõik sisaldavad endas kokteili värv- ja säilitusainetest, suhkrust, transrasvadest ning muudest keemilistest ühenditest, millest Sinu keha muutub kergesti sõltuvaks, sest need ained vabastavad kehas dopamiini sarnaselt narkootikumidega, ja nii hakkabki organism neid nõudma üha enam ja enam. Hiljutised teadusuuringud on näidanud, et pitsade, burgerite, krõpsude ja kookide söömine programmeerib inimese aju ihaldama järjest rohkem suhkru-, soola- ja rasvarikkaid toite. Aasta-aastalt suurenevas kiir- ja valmistoidu tarbimises nähakse selget ohumärki, prognoosides, et peagi jõuab “keemilise toidu” tekitatud sõltuvuste osakaal alkoholisõltuvusest ettepoole.

Kasutan oma töös meetodeid, mis õpetavad Sulle, kuidas teha toidu osas parimaid võimalikke valikuid. Hakkad mõistma, et kommid ja šokolaad ei ole toit ning need ei muuda Sinu enesetunnet paremaks. Kui Sinu keha saaks ainuõiguse otsustada, mida Sa endale suhu pistad, ei küsiks ta Sinult kunagi krõpse ega rämpstoitu, sest talle ei meeldi pidevalt lagundada rasvu ja kemikaale.

Ainus osa Sinust, mis arvab, et Sa kõiki neid “ahvatlusi” tõepoolest tahad, on Sinu mõistus. Oma uskumusi muutes ning keha vajadusi järjest paremini tunnetama õppides kontrollid, juhendad ja mõjutad Sa oma mõistust olema ükskõikne rämpstoidu suhtes, ning seda igaveseks. See ei tähenda, et Sa ei söö enam kunagi kooki ega kommi, vaid et Sa tahad neid vähem ning rahuldud alati väiksema kogusega.

Naudingud lisavad elule rõõmu ja sära, teiste seas ka toiduelamused. Mõtestades lahti varjatud sõnumeid, mida Sinu emotsioonid Sulle läbi Sinu söömismustrite öelda püüavad, pole Sul tarvis enam otsida kiiret lohutust külmkapist. Selle asemel saad nautida elu õnnestavat kirkust, oma kaunist keha ning iga suutäit maitsvast ja tervislikust toidust, mida endale täie südamerahuga lubada võid.

Soovid rohkem teada mõtlemise kohta? Vaata siia https://heidiplumberg.leadpages.co/thinkthin-ee-grupi-programm/

Liitu ThinkThin FB grupiga siin https://www.facebook.com/groups/thinkthin.ee/

ThinkThin.ee ehk kuidas mõtlemist muutes kaalu alandada

ThinkThin.ee ehk kuidas mõtlemist muutes kaalu alandada

Sel nädalal sündis uus veebileht www.ThinkThin.ee – hetkel on see küll veel tegemisel, aga Facebooki grupp “ThinkThin.ee Heidiga” on juba vägagi aktiivne. Täna tegin seal ka esimese koolituse ning rääkisin, kuidas kehakaalu alandamine mõtlemist muutes võimalik on.

Kas tahad lugeda minu kaalupäevikut? Link on siin: https://heidiplumberg.leadpages.co/kaalupevik/.

Kaalulanguse 90-minutiline sessioon:  https://heidiplumberg.leadpages.co/kaalulanguse-90-min-skype-sessioon/.

Kui tunned huvi, ühine minu FB grupiga siin: https://www.facebook.com/groups/thinkthin.ee/.

Kirjuta mulle Kontakti vormi vahendusel julgelt!

 

Ilusat nädalavahetust!

Heidi

 

Leia otsetee

Täna kirjutan meditsiinilisest sekkumisest. Kui teha salenemiseks maovähendusoperatsiooni, siis see võib tuua küll teatud soovitud muutuse välimuses, ent ei kõrvalda kaalutõusu tegelikku põhjust ega võimalda saada kätte sõnumit, mida suurenenud kehakaal endas kannab. Olukord on varasemast isegi mõnevõrra hullem – sisemine ärevus ja pidev kontroll jäävad alles, kuid ennast toiduga premeerida enam ei saa. Ühesõnaga, operatsioon ei ole kaalu alandamiseks pikaajaline lahendus. Õige on tegeleda ikkagi algpõhjusega ja lasta vabaks see pool Sinust, kes otsib lohutust, rõõmu ja turvatunnnet toidust. Olen oma töös tegelenud klientidega, kes on lootnud tuua maovähendusoperatsiooni abil oma ellu sisemist rahu, kuid edutult. Tea, et selleks on olemas otsetee – sõlmida rahu iseendaga. Ja mis kõige toredam, kaalu alanemine on lisakingituseks!

15578627_10205852136222971_6312319899399484601_n

Kaalulangus ilma dieedita – minu lugu

Saatsin eile laiali uudiskirja oma kümne päeva kaalupäevikuga ja nüüd tuli mul mõte jagada Sinuga ka lugu, kuidas see valmis. Nimelt sattusin 18. oktoobril vahejuhtumisse, mis tekitas mulle parajat piinlikkust. Magava lapsega õues jalutamise ajal nägi mind naabrimees, kes tahtis mind õnnitleda järgmise beebi sünni puhul. Issand, see naabrimees on mu lemmik! Tunnen teda juba lapsest peale. Olles rutuga koju tagasi jõudnud, viskasin pilgu Facebooki uudisvoos toimuvale, ning nägin seal postitust kaalust alla võtvate beebiemade grupist. Olin selle grupi liige juba mõnda aega olnud, kuid vaikselt, hoogu ja julgust kogudes. Sealsamas otsustasin teha oma esimese postituse ja nii minu kaalulangetamise loo jäädvustamine algaski – läbi postituste ja piltide grupis. Ühel hetkel mõistsin, et see võiks kedagi veel aidata ning salvestasin kõik grupi sissekanded. Minu imeline abiline viibutas korra oma võluvitsa ja valmis sai terviklik kaalupäevik pdf-failina.

 

Selle saad endale e-postkasti tellida siit: https://heidiplumberg.leadpages.co/kaalupevik/

 

Mis siis juhtus? Kiire kaalulangus ilma toitu kaalumata, ilma trennita, ilma range menüüta. Ahh, loe juba ise kõigest lähemalt.

 

Kaalupäevik on kirja pandud sama vahetult ja emotsiooniderohkelt, nagu selle FBs postitasin. Meelega 🙂

  • Cheap air jordan 10 retro ovo for sale
  • best jordan shoes
  • new jordan shoes
  • jordan retro 12
  • air jordan 30
  • cheap jerseys for sale
  • cheap nfl jerseys
  • cheap nhl jerseys
  • wholesale nhl jerseys
  • buy cheap nfl jerseys
  • cheap nhl jerseys
  • Wholesale Football Jerseys
  • cheap nfl Jerseys wholesale
  • jordan shoes online
  • womens jordans shoes
  • jordan air force 1
  • jordan 12 master
  • cheap nfl jerseys
  • cheap nhl jerseys
  • discount authentic jerseys
  • wholesale nfl jerseys
  • wholesale mlb jerseys
  • cheap nfl jerseys
  • cheap nhl jerseys
  • Wholesale nba jerseys
  • cheap jordans shoes
  • Cheap jordans 12 for sale
  • jordan sneakers for sale
  • jordans shoes
  • air jordan 8 chrome