Kui ütled “aitäh”, mõtled sa seda tõesti või on see lihtsalt viisakus, millele pöörad vähe tähelepanu? Neuroteadlased on leidnud, et kui Sa tunned tänulikkust seda öeldes, oled õnnelikum ja tervislikum. Regulaarne tänu avaldamise tava ei ole moehullus; see on inimliku seisundi tahk, mis annab tõelist kasu neile, kes seda mõtlevad.

Davise California ülikooli psühholoogid dr Robert Emmons ja Miami ülikooli dr Michael McCullough avaldasid 2015. aastal uuringu, milles vaadeldi tänulikkuse harjutamise füüsilisi tulemusi. Kolmandikul uuringus osalenutest paluti pidada iga päev päevikut nädala jooksul juhtunud asjade eest, mille eest nad olid tänulikud. Veel kolmandikul paluti üles kirjutada igapäevased ärritused või sündmused, mis neid pahandasid. Grupi viimasel kolmandikul paluti üles kirjutada igapäevased olukorrad ja sündmused, rõhutamata ei positiivset ega negatiivset emotsionaalset seotust. 10-nädalase uuringu lõpus paluti igal rühmal hinnata, kuidas nad end füüsiliselt ja üldiselt eluga tundsid.

Need, kes olid tänulikud, teatasid, et tunnevad end oma elu suhtes optimistlikumalt ja positiivsemalt kui teised rühmad. Lisaks oli see grupp füüsiliselt aktiivsem ja neil oli vähem arstivisiite kui need, kes kirjutasid ainult oma negatiivsetest kogemustest.

Parem füüsiline tervis

Muud tänulikkuse füüsiliste mõjude uuringud näitavad veelgi käegakatsutavamaid tulemusi. Kui keskendute positiivsele ja tunnete end tänulikult, saate parandada oma unekvaliteeti ja vähendada ärevust ja depressiooni.
Lisaks muudab see tuju paremaks ning vähendab väsimust.

Tänulikkus ja Sinu aju

Los Angelese California ülikooli teadlaste tehtud neuroloogilises eksperimendis mõõdeti aju aktiivsust magnetresonantstomograafia abil, kuna katsealused kutsuti kingitusi vastu võttes tänulikkust tundma. Suurenenud aktiivsusega aju piirkonnad olid need, mis on seotud moraalse ja sotsiaalse tunnetuse, preemia, empaatia ja väärtushinnangutega. See viis järeldusele, et tänutunne toetab positiivset ja toetavat suhtumist teistesse ning stressi tekitajatest vabanemise tunnet.

Tänulikkus aktiveerib ka hüpotalamuse, avaldades mõju ainevahetusele, stressile ja mitmesugusele käitumisele. Hüpotalamus asub aju põhjas ja reguleerib hormoone, mis vastutavad paljude kriitiliste funktsioonide, näiteks kehatemperatuuri, emotsionaalsete reaktsioonide ja ellujäämisfunktsioonide, näiteks isu ja une eest. Üks neurokemikaalidest, mis on seotud aju osadega, mida tänulikkus mõjutab, on dopamiin, lõbuhormoon.

Tänulikkuse positiivne mõju vaimsele tervisele jätkub ka pärast konkreetset sündmust, kui emotsioon on taaselustatud:

Tegelikult on see püsiv mõju psühholoogiliselt kaitsev. Noorukieas on tänutunne näidanud pöördvõrdelist seost kiusamise ohvriks langemise ja suitsiidiriskiga. Tänulikkus mõjutab aju talitlust keemilisel tasandil ja selle praktika soodustab eneseväärikust ja kaastunnet teistele.

Me võime tajuda ja kogeda tänu ja selle paljusid tunnuseid väga laias spektris. Avatus ja tänulikkuse kogemise kogemus mõjutab mitte ainult inimest, vaid ka tema suhteid; tavaline pinge suhetes on põhjustatud ühe või mõlema partneri korduvast negatiivsest tagasisidest ilma tänulikkust korvamata.

3 sammu, et saada tänulikumaks:

Raskuste või stressi ajal võib tunduda keeruline olla tänulik. Kuid kui te selle üle järele mõtlete, on meil kõigil midagi, mille eest olla tänulik. Kui tegelete ainult ühe palvega, laske see lihtsalt südamest tänada. Siin on kolm lihtsat viisi:

  1. Pea iga päev päevikut asjade kohta, mille eest oled tänulik – loetle vähemalt kolm. Parim aeg oma päevikusse kirjutamiseks on hommikul, kui päev algab, või öösel enne und.
  2. Muuda see harjumuseks, et ütled oma elus inimestele, mida Sa nende suhtes igapäevaselt hindad.
  3. Peeglisse vaadates anna endale hetk, et mõelda, millist kvaliteeti Sa pakud või mõne hiljuti saavutatud tulemuse üle.

Tänuvõime kaudu saad oma aju muuta optimistlikuks ja kaastundlikuks, pannes Sind end hästi tundma. Mida rohkem vaatad enda ümber, seda rohkem võid olla tänulik. See positiivsus võib laieneda ka Su ümber olevatele inimestele, luues voorusliku tsükli.

Allikas: Dailyhealthpost.com

Tasuta tänulikkuse kursusega saad tutvuda siin: https://heidiplumberg.lpages.co/tanulikkuse-kursus/
Loe rohkem minu negatiivsest positiivseks koolituse kohta siin: https://heidiplumberg.lpages.co/saa-negatiivsest-positiivseks/

Facebooki kommentaarid

  • Cheap air jordan 10 retro ovo for sale
  • best jordan shoes
  • new jordan shoes
  • jordan retro 12
  • air jordan 30
  • cheap jerseys for sale
  • cheap nfl jerseys
  • cheap nhl jerseys
  • wholesale nhl jerseys
  • buy cheap nfl jerseys
  • cheap nhl jerseys
  • Wholesale Football Jerseys
  • cheap nfl Jerseys wholesale
  • jordan shoes online
  • womens jordans shoes
  • jordan air force 1
  • jordan 12 master
  • cheap nfl jerseys
  • cheap nhl jerseys
  • discount authentic jerseys
  • wholesale nfl jerseys
  • wholesale mlb jerseys
  • cheap nfl jerseys
  • cheap nhl jerseys
  • Wholesale nba jerseys
  • cheap jordans shoes
  • Cheap jordans 12 for sale
  • jordan sneakers for sale
  • jordans shoes
  • air jordan 8 chrome